Ik wil gezond ouder worden

Ik wil gezond ouder worden

Ik wil gezond ouder worden

Ik wil gezond ouder worden

In Nederland eten we gemiddeld 78 gram eiwit per dag. Dat is niet voor iedereen voldoende. Naarmate we ouder worden spelen eiwitten een grotere rol. Het is daarom verstandig om te letten op de hoeveelheid eiwitten in de voeding. Wij geven je graag een aantal tips om je te helpen voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Eiwitbehoefte

Naarmate je ouder wordt, neemt de hoeveelheid spiermassa en spierkracht langzaam af. Dit proces start al vanaf het 25e levensjaar. Onderzoek wijst uit dat ouderen meer eiwitten hard nodig hebben om hun spiermassa zo lang mogelijk te behouden. Met name het eten van meer eiwitten in combinatie met bewegen heeft een gunstig effect te hebben op het behoud van spiermassa en spierkracht.

Petra den Boer, dietist in Aafje zorghotel, vertelde over haar ervaringen hoe zij een hogere eiwitinname bereikt.

Lees de ervaringen van diëtist Petra den Boer

(Plaats in het blok hier links van het icoontje dat u op de home bij deze dienst wil weergeven. Deze afbeelding is alleen te zien in het blokje op de home pagina op de rest van de pagina's wordt dit blok verborgen)

Ik wil gezond ouder worden