Carezzo
Goede en gezonde producten voor mensen die ziek zijn, moeten herstellen en/of geen eetlust hebben, dat is ons uitgangspunt. De basis hiervoor ontstond zo’n 10 jaar geleden met de groeiende behoefte naar variatie en betere producten.
Tijd voor verandering, vonden wij. Met Wageningen University & Research en Ziekenhuis Gelderse Vallei werkten wij aan de ontwikkeling van eiwitverrijkte producten. Ons eerste product was eiwitverrijkt brood, fruitdrinks en soepen. Ondertussen is ons assortiment flink uitgebreid met onder andere kleine maaltijden, roomijs, mousse en appelmoes!
Carezzo staat voor goed voor jezelf zorgen en genieten. Niet voor niets vind je het woord ‘care’ terug in onze naam. En klinkt ‘carezzo’ je Italiaans in de oren? Dat klopt! Het betekent liefkozing of streling. En dat is precies wat wij met onze producten willen creëren. Wij gaan uit van de beleving van eten en het genieten van smaakvolle producten. Zo biedt Carezzo je het beste van 2 werelden: je kiest wat je lekker vindt en krijgt wat je nodig hebt.
Historie
Zo’n 10 jaar geleden ontstond de basis van Carezzo. Wij kregen de vraag van diëtisten om betere producten te maken voor mensen die ziek zijn, moeten herstellen en/of geen eetlust hebben. Dit was de uitdaging van diëtisten in een ziekenhuis: ‘Patiënten moeten meer eiwitten eten, want zij hebben ongewild gewicht en spiermassa verloren. Dat heet ondervoeding’.
Op verzoek traden wij toe tot het consortium Cater with Care met Wageningen University & Research en Ziekenhuis Gelderse Vallei om nieuwe producten te ontwikkelen voor ondervoeding. Twee enthousiaste ondernemers, Wim van Cuijk en Fred Bergmans, gingen steeds meer samenwerken en besloten een gezamenlijke onderneming te starten: Carezzo Nutrition. In 2015 waren wij klaar om de markt op te gaan. Wij presenteerden ons innovatieve voedingsconcept met de wetenschappelijke onderbouwing aan de jury van de Accenture Innovations Award en wonnen, in de categorie Fair Food met ruim 100 deelnemers.
Vol zelfvertrouwen benaderden wij de ziekenhuizen met onze oplossing voor ondervoeding. Binnen 2,5 jaar had meer dan de helft van alle ziekenhuizen onze Carezzo producten in het assortiment opgenomen en nu, ruim 5 jaar later, zijn dat bijna alle ziekenhuizen. Daar zijn wij enorm trots op!


Toekomst
Carezzo blijft hard groeien en zich ontwikkelen. Wij richten ons niet alleen op Nederland, maar helpen ook steeds meer mensen in de landen om ons heen.
Wij geloven dat de aandacht voor de functionaliteit van voeding verder zal groeien. Ook zijn wij ervan overtuigd dat wij met nieuwe voedingsconcepten kunnen bijdragen aan de oplossing voor universele problemen.
Visie
Smakelijke en nutritioneel uitgebalanceerde voeding is essentieel in de zorg voor de gezondheid en herstel van een verouderende bevolking.
Missie
Met onze kennis over de complexiteit van ondervoeding zien wij het als onze routekaart om de maatschappij te ondersteunen met smakelijke, innovatieve food oplossingen die mensen helpen een gezonde levensstijl te behouden als ze ouder worden en die een belangrijke ondersteuning bieden bij ziekenhuisbehandeling (voor-tijdens-na), het reduceren van complicaties en het reduceren van zorgkosten.